• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by gen13's peers - - 5 comments

Adam

Bukan aku tak peduli

Bukan aku tak mahu

Kerna yang ku pinta hanya satu

Yang terbaik dari Yang Satu

Kerna yang pasti itu hanya itu

Kalau sungguh takdirNya begitu

Sungguh Allah itu Maha Tahu

Kalau benar aku untukmu

Maka itu saja pasti berlaku

Usahlah kau menghitung hari

Kerna kita semua tak pernah tahu

Maafkan aku

Andai terusik tenangmu itu

Kalau aku fitnah buatmu

Kerna itu salahku

Juga takdir yang telah berlaku


Adam

Bukan itu pinta ku

Bukan itu sangkaan ku

Hanya ku lupa Dia tahu

Dan aku terleka dengan nafsuku


Maaf juga aku membisu

Bukan ingin kau menunggu

Cuma berdoa yang terbaik buatmu

Kerna aku tidak pernah tahu

Apakah aku mampu

Untuk menjadi pembantu jayamu

Ketahuilah Adam

Diam ku hanya satu

Menyuci hati

Mengubah diri

Aku ingin taubat itu

Taubat nasuha yang diredhai

Lantaran dosa tempoh hari

Kerna aku tak pernah ingin

Dosa menjadi noktah mula

Juga asas binaan impimu itu

Adam

Kalau kau tetap begitu

Hanya satu pintaku

Berdoalah selalu

Agar aku mampu

Dan kalau bukan itu

Moga redha jadi temanmu

5 Responses so far.

  1. Anonymous says:

    -Juga asas binaan impimu itu-
    *impianmu

  2. thanks for dropping by..
    do you mean to correct it?
    kalau ya, terima kasih..
    actually, for me, dua-dua boleh,
    cuma rasa sedap 'impi'..
    btw, thanks a lot..
    kalau bukan, ada maksud lain ke? =)

    p/s: seronok kalau tahu siapa anda..
    but i respect ur stand.. tq!

  3. Unknown says:

    coretan dari hawa yang ikhlas.

    mengharapkan si adam mampu memberikan yang terbaik.

    menghormati.

    menyayangi.

    menghargai.

    Memang best kalau semua insan tidak kira adam mahupun hawa memahami erti keinginan fitrah asal seorang manusia.

    *Teringat: kalau tak silap ana, adik peserta kem Johor terakhir ana join ada sampaikan puisi ini.

    Kredit unuk puisi ni~

  4. sungguh, semua punya view yang berbeza.. thanks for your view..
    tapi we always taking time untuk benar2 memahami..=)

    p/s: really? siapakah? puisi yang disampaikan tu, just the same atau memang yang ini..?

Rintihan Hamba

Ya Allah, kami tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab yang Kau amanahkan kepada kami, melainkan dengan bantuanMu. Oleh itu, bantulah kami untuk melaksanakannya!

Ya Allah, kami tidak mampu memelihara diri kami dari terjerumus ke dalam kemaksiatan kepadaMu, melainkan dengan pemeliharaanMu. Oleh itu, peliharalah diri kami dari keterjerumusan itu!

Ya Allah, bantulah kami untuk benar-benar menjadi HAMBA-Mu!