• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by gen13's peers - - 2 comments














“Mengapa perlu menyusahkan diri? Dia bukanlah sesiapa pun dalam hidup kau ni”..

Ayuni memarahi dirinya.. kadang-kadang, dia sendiri terasa betapa dia sangat penat dengan ‘peperangan’ yang berlaku di dalam hatinya.. mungkin benar dia tidak pernah inginkan semua ini.. namun, dosanya tempoh hari membuatkan hatinya tidak mampu tenang seperti dulu.. ya, lantaran dosa, Allah akan menarik ketenangan itu.. Ampunan Allah perlulah dipinta setiap waktu..

Ayuni dapat merasakan betapa hatinya seakan mengharapkan keredhaan si Adam.. ingin dia lihat reaksi senangnya lelaki itu dengan dirinya.. namun, setiap kali itulah Ayuni akan tersedar kalau dia tidak pernah memerlukan redha manusia.. redha si Adam tidak akan pernah membawanya ke mana-mana.. malah melalaikan hatinya dari mengingati Pemilik dan Pencipta dirinya, Allah Yang Maha Esa..

Ya, tidak akan membantunya walau untuk apa sahaja yang di dunia ini, apatah lagi di saat tiada yang mampu menyelamatkan dirinya dan mengasihaninya melainkan Allah Yang Esa.. jikalau tiada redha dari Yang Esa, manakan dia perolehi syafaat dari Manusia Paling Mulia itu.. Ayuni sedar bahawa mujahadah itu tidak pernah semudah yang disangka.. malah ia juga bukan sesaat dua..

“Ya Allah, bantulah aku dalam menghadapi hari-hari ini dengan penuh ketaatan..”

2 Responses so far.

  1. ijlal says:

    ameen..mg Allah kuatkan langkahan kita dlm mencapai redha-Nya..

Rintihan Hamba

Ya Allah, kami tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab yang Kau amanahkan kepada kami, melainkan dengan bantuanMu. Oleh itu, bantulah kami untuk melaksanakannya!

Ya Allah, kami tidak mampu memelihara diri kami dari terjerumus ke dalam kemaksiatan kepadaMu, melainkan dengan pemeliharaanMu. Oleh itu, peliharalah diri kami dari keterjerumusan itu!

Ya Allah, bantulah kami untuk benar-benar menjadi HAMBA-Mu!