• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by gen13's peers - - 0 comments




Kawan-kawan, berakhirnya tahun 2010 ini, maka genaplah setiap kita dengan umur 20 tahun (walaupun ada juga 21).. betapa pantasnya masa berlalu.. sudah 20 tahun kita hidup.. 20 tahun ini kita lalui dengan pelbagai perkara.. tentu ketika di sekolah rendah atau sekolah menengah dulu, kita tak pernah terfikir bahawa kita akan menjangkau umur ini, seorang remaja berumur 20 tahun, bukan? Menghadapi alam baru di ipt ini merupakan suatu yang kita pernah terasa sangat sukar dan bimbang tentangnya.. tapi hari ini, telah berlalu saat itu dan kita telah menghadapinya..


Kini, kita memulai angka 2... dan suatu hari nanti kita mungkin akan mencecah angka 3... tapi bukankah semua ini terlalu pantas? Kalaulah kebiasaannya, hanyalah 50 tahun tempoh yang diberi, maka kita hanya punya 30 tahun sahaja lagi untuk hidup.. namun, andai umur kita tidaklah sepanjang itu, mungkin 10 atau 20 tahun saja yang berbaki untuk kita.. Seperti mana kita terasa sukar mnghadapi hari-hari ini, maka kita akan lebih payah untuk mngakhiri hidup ini..

p/s: setiap hari, umur kita semakin pendek..

Rintihan Hamba

Ya Allah, kami tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab yang Kau amanahkan kepada kami, melainkan dengan bantuanMu. Oleh itu, bantulah kami untuk melaksanakannya!

Ya Allah, kami tidak mampu memelihara diri kami dari terjerumus ke dalam kemaksiatan kepadaMu, melainkan dengan pemeliharaanMu. Oleh itu, peliharalah diri kami dari keterjerumusan itu!

Ya Allah, bantulah kami untuk benar-benar menjadi HAMBA-Mu!