• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by nur3izz - - 0 comments










Kalau ada yang tanya apa impian aku?

Aku akan kata, aku ada satu je impian..

Aku nak sentiasa jadi bayi..

Aku nak kekal jadi kanak2 kecil yang tak berdosa..

Bukan aku tak nak terima tanggungjawab..

Malah aku tahu aku perlukannya supaya aku lebih taat..

Tapi, aku tak suka tiap kali aku akan melukakan orang lain..

Samada aku sedar atau tak..

Kalau bayi, takda apa yang nak dilukakan..

Sentiasa dengan wajahnya yang ceria..

Sentiasa dengan gelagatnya yang menenangkan setiap jiwa yang memandangnya..

Walaupun kadang2, dia terpaksa menyusahkan orang sebab dia tak reti urus dirinya..

Serius, aku nak jadi budak kecil.. Aku nak jadi budak kecil.. Aku nak jadi budak kecil..

Aku takyah rasa sakit bila ada melukakan..

Dan aku tak perlu melukakan hati orang lain..

Satu lagi, aku nak sangat aku pandang semuanya sebagaimana bayi pandang..

Bayi, kalau sesiapa pun kat depan dia, dia tak pernah kisah, sentiasa dengan dirinya saja..

Kalau ada yang puji, dia tak bangga..

Kalau ada yang kutuk, dia kisah apa..

Hurgh.. bestnya jadi bayi.. sentiasa sebagai seorang bayi..

Bila impian ni akan tercapai?

Atau ada sesiapa yang sudi penuhi impian aku ni?

T_____T

Rintihan Hamba

Ya Allah, kami tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab yang Kau amanahkan kepada kami, melainkan dengan bantuanMu. Oleh itu, bantulah kami untuk melaksanakannya!

Ya Allah, kami tidak mampu memelihara diri kami dari terjerumus ke dalam kemaksiatan kepadaMu, melainkan dengan pemeliharaanMu. Oleh itu, peliharalah diri kami dari keterjerumusan itu!

Ya Allah, bantulah kami untuk benar-benar menjadi HAMBA-Mu!