• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by gen13's peers - - 0 comments

Ketahuilah wahai sahibahku..


Teman,
Tak terungkap oleh kata,
Tak tergambar dengan bicara,
Hanya Allah yang tahu,
Betapa aku rindu..

Aku rindu kenangan bersama,
Aku rindu gelak tawamu,
Suara dan ragammu,
Yang satu dalam seribu,
Semuanya bagaikan segar,
Bermain di benak fikiranku..

Teman,
Dalam ku mengenang detik bersama,
Serba salahku bertamu,
Aku tahu,
Aku sedar,
Lemahnya diriku,
Banyak perkara ku abaikan,
Ada hakmu yang belum ku penuhi,
Ada tanggungjawabku belum ku tunaikan,
Kemaafanmu ku pinta,
Moga rahmat Allah bersamamu..

Terkadang,
Aku mengharap dalam kerinduan,
Ingin bersama buat selamanya,
Untuk mengukir memori,
Untuk ku meniti hidup ini..

Namun,
Aku akui hakikat ini,
Masa tidak akan berulang kembali,
Perlu diteruskan dengan berani,
Hanya doa kirimanku,
Setulus ingatan buat dirimu..

Teman,
Moga Allah bersamamu,
Memelihara imanmu,
Menjaga diri dan hatimu,
Kerana ku tidak mampu,
Untuk menjaga semua itu,
Hanya Allah harapanku,
Sebagai teman dalam langkahanmu..

Impianku hanya satu,
Ingin ke Syurga bersamamu,
Tanganku dalam tanganmu,
Tanganmu dalam tanganku..


posted by : izzah zabaa

Rintihan Hamba

Ya Allah, kami tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab yang Kau amanahkan kepada kami, melainkan dengan bantuanMu. Oleh itu, bantulah kami untuk melaksanakannya!

Ya Allah, kami tidak mampu memelihara diri kami dari terjerumus ke dalam kemaksiatan kepadaMu, melainkan dengan pemeliharaanMu. Oleh itu, peliharalah diri kami dari keterjerumusan itu!

Ya Allah, bantulah kami untuk benar-benar menjadi HAMBA-Mu!